Honda Transalp Forum banner
21 - 40 of 53 Posts
De Power Vision 3 besteld bij Dynojet. Het zou volgende week dinsdag moeten aankomen.

Hebben ze tunes of moet je ze bouwen?
 
De mijne was slecht toen hij nieuw was. Verschrikkelijk. Nu, na 7500 mijl, is het veel beter. 3e versnelling, 30 mph, geen probleem.
Eens, was oorspronkelijk hobbelig in de stad, lijkt nu een stuk beter, rijdt over het algemeen goed vanaf de snelheid onder het versnellingsgetal, dus 20 mph en hoger voor de 3e, 30 mph en hoger voor de 4e, 40 mph in de 5e.... Bij lage snelheid is het een beetje schokkerig in de 1e en 2e versnelling, maar het is een klein foutje. Ik begin er misschien aan te wennen, maar het lijkt verbeterd.
 
De Power Vision 3 besteld bij Dynojet. Het zou volgende week dinsdag moeten aankomen.

Erg geĂŻnteresseerd in uw bevindingen en ervaringen ook. Ik heb last van dezelfde grillige brandstoftoevoer in de 3e versnelling tussen 20 en 30 mph. Ik rijd veel in de stad, filter en het schokken is op sommige punten bijna gevaarlijk en ik moet compenseren of raden of de motor 'gaat of doodgaat' als ik een auto passeer.
3k mijl op de teller nu en ik zweer dat het erger wordt...
 
Ik heb net de eerste 500 km op mijn nieuwe Transalp gereden, en wat een geweldige machine is het! Ik ben gewoon weg van de kracht en het rijgedrag - BEHALVE dat ik heb gemerkt dat er iets mis is. Eerst dacht ik dat het gewoon de oneffenheid van het wegdek was die via de vering werd doorgegeven, maar nu besef ik dat het eigenlijk de motor is die heel kleine maar merkbare (en nu erg irritante!) microschokken/rukken of trillingen veroorzaakt (noem het zoals je wilt). Ik zou zeggen dat ze ongeveer 3 keer per seconde voorkomen en het is een vergelijkbaar gevoel als slecht gas met condensatie (maar ik heb mijn gas vervangen door verse 91 octaan, dus daar ligt het niet aan).

Hier zijn de omstandigheden wanneer dit gebeurt:

In de standen Standaard, Sport en Gebruiker (met alle instellingen maximaal) is het het meest merkbaar in de 3e en 4e versnelling, terwijl het gaspedaal constant en open wordt gehouden tussen 2000 en 4000 tpm (zoals tijdens het cruisen door een woonwijk). Het gebeurt alleen op vlak, effen wegdek, niet tijdens het op- of afrijden van een heuvel, en als het gaspedaal volledig wordt losgelaten of versneld, gebeurt het niet - het gebeurt alleen als het gaspedaal open en constant wordt gehouden.

Ik heb gelezen dat een vergelijkbaar fenomeen is gedocumenteerd bij sommige Africa Twins en dat het ook voorkomt bij motoren van andere fabrikanten die ride-by-wire 270 graden twins hebben.

Weet iemand daar een oplossing voor dit probleem? Nu ik het heb opgemerkt, kan ik het niet meer onopgemerkt laten, en het begint me te irriteren!

Ik heb dit probleem op FB gepost en veel andere Tranny-eigenaren komen uit de kast en geven hetzelfde probleem toe.
Hoi Westeagle. Heb je dit probleem nog steeds?
Ik heb mijn motor laten nakijken bij mijn dealer. Ik zei tegen de serviceman dat hij ermee moest rijden met een constante snelheid/toerental. Hij gaf toe dat hij de schokkerigheid voelde en een "Case" met Honda opende. Natuurlijk beweert Honda dat ze nog nooit van dit probleem hebben gehoord. Zoals ik in mijn vorige bericht al zei, ben ik dol op de motor, afgezien van dit probleem. Ik geniet niet van het rijden op de motor zoals ik zou moeten doen vanwege deze microschokken. Ik begrijp de magere brandstof en dat alles, maar ik kan me niet voorstellen dat dit niveau van schokken gebeurt op elke 2024 TransAlp.
Laat me weten of je ergens bent gekomen met dit probleem of dat het nog steeds gebeurt.
Bedankt NE Rider
 
Hoi allemaal, ik heb geen Transalp, maar ik heb wel de 750 hornet, ik was gewoon willekeurig aan het browsen en ik dacht dat ik dit voor jullie zou plaatsen. De hornet heeft vergelijkbare problemen, dus misschien helpt dit hier ook iemand, het maakt zeker een groot verschil voor de hornet.

Preview of gallery image.
Bedankt mijn vriend...
 
Geweldige info, bedankt voor het plaatsen. BMW heeft dezelfde reset op hun gas, ik had er niet aan gedacht om het op de TA te proberen.
De TPS-reset geprobeerd, met behulp van de beschreven methode en het heeft wel wat verbeteringen gebracht.
Optrekken uit langzame (natte) bochten, waar ik met een vrijwel gesloten gashendel met lage snelheid ben benaderd, is nu beter. Hij trekt netjes uit de bocht. Voorheen zou hij bokken en zou ik me zorgen maken dat de vering onnodig bewoog, omdat de motorfiets heen en weer bokt. In koude, ijzige omstandigheden zou de motorfiets onberijdbaar zijn.
Dus dat is een pluspunt. Als ik de 'grip angle' cijfers op het dashboard bekijk, lijken de cijfers nu hoger te zijn dan voorheen, maar dat kan mijn verbeelding zijn.
Aan de negatieve kant zit het constante gas in lage versnellingen rond de 20 - 30 mph nog steeds vol brandstofproblemen.
 
Hoi Westeagle. Heb je dit probleem nog steeds?
Ik heb de mijne laten bekijken bij mijn dealer. Ik vertelde de serviceman om ermee te rijden met een constante snelheid/toerental. Hij gaf toe dat hij het schokkerige gevoel had en een "Case" met Honda invoerde. Natuurlijk beweert Honda dat ze nog nooit van dit probleem hebben gehoord. Zoals ik in mijn vorige bericht al zei, ik ben dol op de motorfiets, afgezien van dit probleem. Ik geniet niet van het rijden op de motorfiets zoals ik zou moeten doen vanwege dit micro-golven. Ik begrijp de magere brandstof en dat alles, maar ik kan me niet voorstellen dat dit niveau van golven gebeurt op elke 2024 TransAlp.
Laat me weten of je ergens bent gekomen met dit probleem of dat het nog steeds gebeurt.
Bedankt NE Rider
Benieuwd wat je dealer zegt. Ik heb de mijne ingeboekt om ernaar te laten kijken, maar ze kunnen me pas eind oktober ontvangen
 
Benieuwd wat je dealer zegt. Ik heb de mijne ingeboekt om ernaar te laten kijken, maar ze kunnen me pas eind oktober ontvangen
Dealer is nu failliet(!) dus de dichtstbijzijnde dealer is 40 mijl verderop. Geweldig.
Ik heb een beetje nagedacht over dit brandstofprobleem en zou geĂŻnteresseerd zijn als degenen die het 'niet opmerken' de quickshifter hebben gemonteerd? De mijne is zonder de QS.
Probleem is het ergst tussen 20 - 30 mph in de 2e of 3e versnelling na ander verkeer met een constante gashendel. Absoluut verschrikkelijk, stressvol en geen fijne plek om te zijn.
Als je de koppeling bij die snelheid intrekt, verdwijnt het probleem omdat de motor niet langer aan je trekt.
Zoals anderen al hebben gezegd, heeft de 'modus' geen effect. Ik hoop dat dit een defecte sensor of een losse connector is.
Als dit een Euro 5-symptoom is, dan wordt de motor opnieuw in kaart gebracht of verkocht.
 
De dealer is nu failliet(!), dus de dichtstbijzijnde dealer is 40 mijl verderop. Geweldig.
Ik heb een beetje nagedacht over dit brandstofprobleem en zou geĂŻnteresseerd zijn als degenen die het 'niet opmerken' de quickshifter hebben gemonteerd? De mijne is zonder de QS.
Probleem op zijn ergst tussen 20 - 30 mph in de 2e of 3e versnelling na ander verkeer met een constante gashendel. Absoluut verschrikkelijk, stressvol en geen fijne plek om te zijn.
Als je de koppeling bij die snelheid intrekt, verdwijnt het probleem omdat de motor niet langer aan je trekt.
Zoals anderen al hebben gezegd, heeft de 'modus' geen effect. Ik hoop dat dit een defecte sensor of een losse connector is.
Als dit een Euro 5-symptoom is, dan wordt de motorfiets opnieuw in kaart gebracht of verkocht.
Kunt u zeggen wat uw gasklepstand is wanneer het opwellen gebeurt in elke/beide versnellingen tussen 20-30 mph? Ik heb dit weekend wat tijd en wil het graag proberen te reproduceren. Oh, en sleept u de achterrem ĂĽberhaupt?
 
De Microsurging stoorde me eerst echt toen ik de motor kocht, maar ik begin er nu aan te wennen. Ik heb een aftermarket koppelingshendel gekocht en ik doseer de koppeling in de tweede versnelling bij constante snelheid, wat het probleem maskeert. Aan de positieve kant betekent de magere brandstof dat ik een geweldig brandstofverbruik heb als ik niet zwaar op het gaspedaal zit en het is bijna onmogelijk om bij lage snelheid in de tweede versnelling af te slaan.
Ik zal in de toekomst misschien een tuner/remapper proberen, maar alle aanpassingen belasten de verzekering in het VK. Ik heb een quickshifter en het maakt geen verschil.
 
Kun je zeggen wat je gasklepstand is wanneer het schokken gebeurt in elke/beide versnellingen tussen 20-30 mph? Ik heb dit weekend wat tijd en wil het graag proberen te reproduceren. Oh, en sleep je de achterrem ĂĽberhaupt?
Ik waardeer het dat je het probeert. Derde versnelling, gasklepstand 2/3. Eigenlijk elke keer als je verdomde auto's volgt. Ik denk dat je, omdat het een 750 is, 30 mph kunt bereiken met nauwelijks gas. Of als je van een tweebaansweg afkomt en een langzamere weg opgaat, begint het schokken.
 
Ik had een vergelijkbaar probleem met schommelingen op mijn motor. Het verdween bijna nadat ik de ECU hier in Seattle bij 2 Wheel Dynoworks had laten flashen. Het nieuwe brandstofschema is rijker bij de lagere toerentallen - gasklepstanden.
We lijken hier (VK) weinig bedrijven te hebben die ECU's flashen, maar we hebben de geweldige effecten ervan gezien. Jammer dat je moet budgetteren om meer geld uit te geven om het vreselijke/emissie-conforme OE ECU-werk ongedaan te maken.
 
Zeer lage getallen op de gasklep hoek - ongeveer 3 tot 5 in de derde versnelling, constante gashendel
Ik heb de afgelopen weken rondgereden in een poging om het schokkerige gashendelgedrag te reproduceren, zonder succes. Ik kan 2, 3 of 4 graden grip hoek toepassen, in de tweede of derde versnelling, tussen 20 en 30 mph zonder problemen. Ik wou dat je een rondje op mijn motor kon rijden om te zien of het hetzelfde is. We hebben verschillende rijstijlen, want ik moest me bewust inspannen om niet te koppelen of de achterrem te slepen toen ik dit in druk verkeer probeerde te reproduceren.

Waarschijnlijk niet gerelateerd, maar toen ik de motorfiets afgelopen april kreeg, vond ik de dode ruimte van het gashendel niet prettig. De paar mm speling in het gashendel voordat je veerweerstand in het gashendel hebt als je de grip begint te draaien. Dus ik heb een paar gashendel afstandhouders toegevoegd die alle speling van de gashendel volledig verwijderden. Mijn grip werkt nu direct tegen de veerspanning in plaats van 1 of 2 mm speling en dan de gashendel veerweerstand. Maar ik denk dat dit anders is, want bij 2 tot 4 graden gasklep hoek werk je al heel lichtjes tegen de gashendelveer.
 
Ik heb de afgelopen weken rondgereden en geprobeerd het schokkerige gaspedaal te reproduceren zonder succes. Ik kan 2, 3 of 4 graden grip hoek toepassen, in de tweede of derde versnelling, tussen 20 en 30 mph zonder problemen. Ik wou dat je een ritje op mijn motor kon maken om te zien of het hetzelfde is. We hebben verschillende rijstijlen, want ik moest me bewust inspannen om niet te koppelen of de achterrem te slepen toen ik dit in druk verkeer probeerde te reproduceren.

Waarschijnlijk niet gerelateerd, maar toen ik de motorfiets vorig jaar april kreeg, vond ik de dode ruimte van het gaspedaal niet prettig. De paar mm speling in het gaspedaal voordat je veerweerstand in het gaspedaal hebt als je de grip begint te draaien. Dus ik heb een paar afstandhouders voor de gashendel toegevoegd, die alle speling van de gashendel volledig verwijderden. Mijn grip werkt nu direct tegen de veerspanning in plaats van 1 of 2 mm speling en dan de veerweerstand van het gaspedaal. Maar ik denk dat dit anders is, want bij 2 tot 4 graden gashendelhoek werk je al heel lichtjes tegen de gashendelveer.
Goed gedaan, bedankt dat je de tijd hebt genomen om dit scenario op te lossen. Nu ben ik er nog meer van overtuigd dat dit een defect is
Ik had de speling van het gaspedaal overwogen, want ik heb een kleine hoeveelheid beweging in de grip, maar het voelt niet overdreven aan en is waarschijnlijk af fabriek.
 
21 - 40 of 53 Posts