Honda Transalp Forum banner

Ustawienia trybu użytkownika

986 views 9 replies 5 participants last post by  Heavy  
#1 ·
Pomyślałem, że dobrze byłoby rozpocząć dyskusję na temat ustawień trybu użytkownika i tego, czego każdy używa w swoich konkretnych warunkach. Zagłębmy się w ustawienia, wyjaśnijmy, co każde z nich może zrobić i podzielmy się doświadczeniami z jazdy w prawdziwym świecie, z których wszyscy możemy się uczyć. Zastrzeżenie: Jestem początkującym użytkownikiem systemów wspomagania kierowcy motocykla i sposobu używania przycisków joysticka. W tej chwili mam więcej pytań niż odpowiedzi. Wczoraj znalazłem ustawienie, które dobrze sprawdza się u mnie w terenie i na drodze. Tak, to uciążliwe, że trzeba resetować TC i ABS za każdym razem, gdy wyłącza się zapłon, ale po pewnej praktyce staje się to opóźnieniem zaledwie 5 sekund podczas ruszania ze stopu. Aftermarket ma na to lekarstwo, ale ja zamierzam sobie z tym radzić. Zaczynamy...

To jest mój wyświetlacz, gdy włączam zapłon i przewijam do trybu użytkownika:


To jest po wyłączeniu kontroli trakcji "T":


To jest po wyłączeniu ABS na tylnym kole:


Silnik brzmi inaczej, gdy TC jest wyłączone. Można poczuć wzrost mocy, jakby wszystkie ograniczenia zostały usunięte. Jechaliśmy w proporcji 50/50 po asfalcie i ulepszonych, twardych drogach glinianych z odrobiną wilgoci, aby utrzymać brud. Eksperymentowałem z ustawieniem ABS i zostawiłem je cały czas w trybie terenowym. Przygotowuję się do zamontowania nowej tylnej opony D908RR i planuję w najbliższej przyszłości przeprowadzić testy poślizgu hamowania z wyłączonym ABS na tylnym kole. Ustawienie "P" reguluje tylko reakcję na gaz i sposób dostarczania mocy, a nie rzeczywistą moc. Jeśli masz problemy z "szarpaną" przepustnicą, obniż to ustawienie. Jeśli próbowałbym wspiąć się po skalistej ścieżce górskiej, użyłbym najniższego (1) ustawienia. Do szaleństwa na gładkim asfalcie ustawienie (4) to świetna zabawa.

Pytanie - Nie mogłem wymyślić, jak szybko przełączyć się z ustawienia trybu użytkownika terenowego na "Standardowy" podczas przechodzenia z terenu na ulicę. Musiałem wyłączyć/włączyć zapłon, aby wrócić do ustawienia ulicznego. Czy ktoś może mi w tym pomóc?
 
#2 ·
Myślałem, że dobrze byłoby rozpocząć dyskusję na temat ustawień trybu użytkownika i tego, czego każdy używa dla swoich konkretnych warunków. Zagłębmy się w ustawienia, wyjaśnijmy, co każde z nich może zrobić i podzielmy się doświadczeniami z jazdy w prawdziwym świecie, z których wszyscy możemy się uczyć. Zastrzeżenie: Jestem totalnym początkującym, jeśli chodzi o systemy wspomagania kierowcy motocykla i sposób używania przycisków joysticka. W tej chwili mam więcej pytań niż odpowiedzi. Wczoraj znalazłem ustawienie, które dobrze sprawdza się u mnie w terenie i na drodze. Tak, to uciążliwe, że trzeba ponownie ustawiać TC i ABS za każdym razem, gdy wyłącza się kluczyk, ale z odrobiną praktyki staje się to opóźnieniem zaledwie 5 sekund podczas ruszania ze stopu. Rynek wtórny ma na to lekarstwo, ale ja po prostu sobie z tym poradzę. Zaczynamy...


To jest mój wyświetlacz, gdy włączam kluczyk i przewijam do trybu użytkownika:
View attachment 3883


To jest po wyłączeniu kontroli trakcji "T":
View attachment 3884


To jest po wyłączeniu ABS dla tylnego koła
View attachment 3885

Silnik brzmi inaczej, gdy TC jest wyłączone. Można poczuć wzrost mocy, jakby wszystkie ograniczenia zostały usunięte. Jechaliśmy w proporcji 50/50 po asfalcie i ulepszonych, twardych drogach glinianych z odrobiną wilgoci, aby utrwalić brud. Eksperymentowałem z ustawieniem ABS i po prostu zostawiłem je cały czas w trybie terenowym. Przygotowuję się do zamontowania nowej tylnej opony D908RR i planuję w najbliższej przyszłości przeprowadzić testy poślizgu hamowania z wyłączonym ABS dla tylnego koła. Ustawienie "P" reguluje tylko reakcję przepustnicy i sposób dostarczania mocy, a nie rzeczywistą moc. Jeśli masz problemy z "szarpaną" przepustnicą, obniż to ustawienie. Jeśli próbowałbym wspiąć się po skalistej ścieżce górskiej, użyłbym najniższego (1) ustawienia. Do szaleństwa na gładkim asfalcie ustawienie (4) jest świetne.

Pytanie - Nie mogłem wymyślić, jak szybko przełączyć z ustawienia trybu użytkownika terenowego na "Standardowy" podczas przechodzenia z terenu na drogę. Musiałem wyłączyć/włączyć kluczyk, aby wrócić do ustawienia drogowego. Czy ktoś może mi w tym pomóc?
Czy słowo "standardowy" miga podczas przełączania? Jeśli tak, to mam wrażenie, że przełącza się, gdy zwalniasz poniżej określonej prędkości - nie pamiętam. Postaram się zapamiętać, żeby to przetestować i odpowiedzieć.
 
#5 ·
Tak, nie jestem pewien, co się tam u ciebie dzieje, gdy przełączasz z "user" na "standard". Mogę przejść z użytkownika na standard za pomocą jednego kliknięcia przycisku trybu, a następnie "standard" miga, aż puszczę przepustnicę, a następnie przełącza się w tryb standardowy.
Dzięki za odpowiedź. Spróbuję tego.
 
#7 ·
Dobry post! Aby przełączyć z trybu terenowego na uliczny, możesz zapisać tryby użytkownika w pamięci i przełączać się za pomocą menu bez ponownego uruchamiania.
Dziękuję. Ćwiczyłem wczoraj, aż to rozgryzłem. Teraz muszę wiedzieć, jak ustawić zasięg paliwa na desce rozdzielczej. Muszę wiedzieć, ile mil mogę przejechać, zanim skończy mi się paliwo. Pozostała odległość do pustego. Czy możesz mi pomóc?