Pomyślałem, że dobrze byłoby rozpocząć dyskusję na temat ustawień trybu użytkownika i tego, czego każdy używa w swoich konkretnych warunkach. Zagłębmy się w ustawienia, wyjaśnijmy, co każde z nich może zrobić i podzielmy się doświadczeniami z jazdy w prawdziwym świecie, z których wszyscy możemy się uczyć. Zastrzeżenie: Jestem początkującym użytkownikiem systemów wspomagania kierowcy motocykla i sposobu używania przycisków joysticka. W tej chwili mam więcej pytań niż odpowiedzi. Wczoraj znalazłem ustawienie, które dobrze sprawdza się u mnie w terenie i na drodze. Tak, to uciążliwe, że trzeba resetować TC i ABS za każdym razem, gdy wyłącza się zapłon, ale po pewnej praktyce staje się to opóźnieniem zaledwie 5 sekund podczas ruszania ze stopu. Aftermarket ma na to lekarstwo, ale ja zamierzam sobie z tym radzić. Zaczynamy...
To jest mój wyświetlacz, gdy włączam zapłon i przewijam do trybu użytkownika:
To jest po wyłączeniu kontroli trakcji "T":
To jest po wyłączeniu ABS na tylnym kole:
Silnik brzmi inaczej, gdy TC jest wyłączone. Można poczuć wzrost mocy, jakby wszystkie ograniczenia zostały usunięte. Jechaliśmy w proporcji 50/50 po asfalcie i ulepszonych, twardych drogach glinianych z odrobiną wilgoci, aby utrzymać brud. Eksperymentowałem z ustawieniem ABS i zostawiłem je cały czas w trybie terenowym. Przygotowuję się do zamontowania nowej tylnej opony D908RR i planuję w najbliższej przyszłości przeprowadzić testy poślizgu hamowania z wyłączonym ABS na tylnym kole. Ustawienie "P" reguluje tylko reakcję na gaz i sposób dostarczania mocy, a nie rzeczywistą moc. Jeśli masz problemy z "szarpaną" przepustnicą, obniż to ustawienie. Jeśli próbowałbym wspiąć się po skalistej ścieżce górskiej, użyłbym najniższego (1) ustawienia. Do szaleństwa na gładkim asfalcie ustawienie (4) to świetna zabawa.