Honda Transalp Forum banner

Gebruikersmodus-instellingen

994 views 9 replies 5 participants last post by  Heavy  
#1 ·
Ik dacht dat het goed zou zijn om een discussie te starten over de gebruikersmodusinstellingen en wat iedereen gebruikt voor hun specifieke omstandigheden. Laten we diep ingaan op de instellingen, uitleggen wat ze kunnen doen en ervaringen uit de praktijk delen waar we allemaal van kunnen leren. Disclaimer: Ik ben een totale beginner met motorrijdershulpmiddelen en hoe ik de joystickknoppen moet gebruiken. Op dit moment heb ik meer vragen dan antwoorden. Gisteren vond ik een instelling die goed voor me werkt op en naast de weg. Ja, het is vervelend om TC en ABS elke keer opnieuw in te moeten stellen als je de sleutel omdraait, maar met wat oefening wordt het slechts een vertraging van 5 seconden bij het wegrijden vanaf een stop. De aftermarket heeft hier een oplossing voor, maar ik ga er gewoon mee om zoals het is. Hier gaan we...

Dit is mijn display als ik de sleutel omdraai en naar de gebruikersmodus scroll:


Dit is na het uitschakelen van de "T" tractiecontrole:


Dit is na het uitschakelen van ABS op het achterwiel:


De motor klinkt anders als TC is uitgeschakeld. Je kunt een boost in het vermogen voelen, alsof alle beperkingen zijn opgeheven. We reden 50/50 asfalt en verbeterde harde kleiwegen met slechts een beetje vocht om het vuil vast te zetten. Ik experimenteerde met de ABS-instelling en liet deze de hele tijd in de offroad-modus staan. Ik ben me aan het voorbereiden om een nieuwe D908RR-achterband te installeren en ben van plan om in de nabije toekomst wat remglijdtesten te doen met het ABS uitgeschakeld op het achterwiel. De "P"-instelling past alleen de gasrespons aan en hoe het vermogen wordt geleverd, niet het werkelijke vermogen. Als je problemen hebt met een "schokkerige" gashendel, verlaag dan deze instelling. Als ik een rotsachtige klim op een bergpad zou proberen, zou ik de laagste (1) instelling gebruiken. Voor het scheuren op glad asfalt is de (4) instelling een feest.

Vraag - Ik kon niet bedenken hoe ik snel kon overschakelen van de offroad-gebruikersmodusinstelling naar "Standaard" bij het overstappen van offroad naar de weg. Ik moest de sleutel uit/aan zetten om terug te gaan naar een weginstelling. Kan iemand me hierbij helpen?
 
#2 ·
Ik dacht dat het goed zou zijn om een discussie te starten over de instellingen van de gebruikersmodus en wat iedereen gebruikt voor hun specifieke omstandigheden. Laten we diep ingaan op de instellingen, uitleggen wat ze kunnen doen en ervaringen uit de praktijk delen waar we allemaal van kunnen leren. Disclaimer: Ik ben een totale beginner met motorrijderhulpmiddelen en hoe ik de joystickknoppen moet gebruiken. Op dit moment heb ik meer vragen dan antwoorden. Gisteren vond ik een instelling die goed voor me werkt op en naast de weg. Ja, het is een gedoe om TC en ABS opnieuw in te moeten stellen elke keer dat je de sleutel omdraait, maar met wat oefening wordt het slechts een vertraging van 5 seconden bij het wegrijden. De aftermarket heeft hier een oplossing voor, maar ik ga het gewoon zo aanpakken. Hier gaan we...


Dit is mijn display als ik de sleutel omdraai en naar de gebruikersmodus scroll:
View attachment 3883


Dit is na het uitschakelen van "T" tractiecontrole:
View attachment 3884


Dit is na het uitschakelen van ABS voor het achterwiel
View attachment 3885

De motor klinkt anders als TC is uitgeschakeld. Je kunt een boost in het vermogen voelen, alsof alle beperkingen zijn verwijderd. We reden 50/50 asfalt en verbeterde harde kleiwegen met een beetje vocht om het vuil vast te zetten. Ik experimenteerde met de ABS-instelling en liet deze de hele tijd in de offroad-modus staan. Ik ben me aan het voorbereiden om een nieuwe D908RR-achterband te installeren en ben van plan om in de nabije toekomst wat remglijdtesten te doen met de ABS uitgeschakeld voor het achterwiel. De "P"-instelling past alleen de gasrespons aan en hoe het vermogen wordt geleverd, niet het werkelijke vermogen. Als je problemen hebt met een "schokkerig" gaspedaal, verlaag dan deze instelling. Als ik een rotsachtige klim op een bergpad zou proberen, zou ik de laagste (1) instelling gebruiken. Voor het scheuren op glad asfalt is de (4) instelling een topper.

Vraag - Ik kon niet uitvinden hoe ik snel kon overschakelen van de offroad-gebruikersmodusinstelling naar "Standaard" bij het overschakelen van offroad naar de weg. Ik moest de sleutel uit/aan zetten om terug te gaan naar een weginstelling. Kan iemand me hierbij helpen?
Knippert het woord "standaard" als je overschakelt? Zo ja, dan heb ik het gevoel dat het overschakelt als je onder een bepaalde snelheid komt - ik kan het me niet herinneren. Ik zal proberen te onthouden om het uit te testen en te antwoorden.
 
#7 ·
Goede post! Om van dirt naar street over te schakelen, kun je gebruikersmodi in het geheugen opslaan en via het menu wisselen zonder opnieuw op te starten.
Bedankt. Ik heb gisteren geoefend tot ik het door had. Nu moet ik weten hoe ik het brandstofbereik op het dashboard kan instellen. Ik moet weten hoeveel mijl ik kan rijden totdat ik zonder brandstof zit. Resterende afstand tot leeg. Kun je me helpen?