Honda Transalp Forum banner

Transalp XL750 Problemy z szarpaniem/nierówną pracą przy niższych prędkościach podczas trzymania otwartej i stałej przepustnicy

1 reading
15K views 52 replies 26 participants last post by  YARI  
#1 ·
Właśnie przejechałem pierwsze 500 km na mojej nowej Transalp i co za niesamowita maszyna! Uwielbiam moc i prowadzenie - Z WYJĄTKIEM tego, że zauważyłem, że coś jest nie tak. Początkowo myślałem, że to tylko nierówności nawierzchni drogi przenoszące się przez zawieszenie, jednak teraz zdaję sobie sprawę, że to silnik powoduje bardzo małe, ale zauważalne (i teraz bardzo irytujące!) mikroskoki/szarpnięcia lub drgania (nazwijcie je jak chcecie). Powiedziałbym, że występują one około 3 razy na sekundę i jest to podobne uczucie do jazdy na złym paliwie z kondensacją (ale zmieniłem paliwo na świeżą benzynę 91 oktanów, więc to nie to).
 
#3 ·
Miałem podobny problem po zamontowaniu podgrzewanych manetek Oxford. Nigdy nie jeździłem na motocyklu, ale nagle miałem bardzo sztywną, blokującą się przepustnicę. Sprawdziłem wszystkie rzeczy, które robiłem wielokrotnie, bezskutecznie, sprawdziłem luzy itp., spryskałem CRC w dół rury........nic. Potem pomyślałem, że może byłem trochę zbyt mocny, wsuwając manetkę Oxford przed zastygnięciem kleju, więc po prostu poluzowałem 2 śruby obudowy przepustnicy, dałem kilka uderzeń i wszystko było idealne. Myślę, że warto spróbować.
 
#5 ·
Właśnie przejechałem pierwsze 500 km na moim nowym Transalpie i co za niesamowita maszyna! Uwielbiam moc i prowadzenie - Z WYJĄTKIEM tego, że zauważyłem, że coś jest nie tak. Początkowo myślałem, że to tylko nierówności nawierzchni drogi przenoszone przez zawieszenie, ale teraz zdaję sobie sprawę, że to silnik powoduje bardzo małe, ale zauważalne (i teraz bardzo irytujące!) mikroskoki/szarpnięcia lub drgania (nazwij je jak chcesz). Powiedziałbym, że występują około 3 razy na sekundę i jest to podobne uczucie do posiadania złego gazu ze skroplinami (ale wymieniłem gaz na świeży 91 oktan, więc to nie to).

Oto warunki, w których to się dzieje:

W trybach Standard, Sport i User (ze wszystkimi ustawieniami zmaksymalizowanymi) jest to najbardziej zauważalne na 3 i 4 biegu, podczas gdy przepustnica jest utrzymywana na stałym poziomie i otwarta między 2000 a 4000 obr./min (jak podczas jazdy przez obszar mieszkalny). Dzieje się to tylko na płaskiej, równej nawierzchni, a nie podczas jazdy pod górę lub w dół, a jeśli przepustnica jest całkowicie zwolniona lub przyspiesza, to się nie dzieje - dzieje się tylko wtedy, gdy przepustnica jest otwarta i utrzymywana na stałym poziomie.

Czytałem, że podobne zjawisko zostało udokumentowane w przypadku niektórych Africa Twin i jest to również coś, co dzieje się z motocyklami innych producentów, które mają ride-by-wire 270 stopni twin.

Czy ktoś tam zna rozwiązanie tego problemu? Teraz, kiedy to zauważyłem, nie mogę tego nie zauważyć i zaczyna mnie to denerwować!

Zamieściłem ten problem na FB i wielu innych właścicieli Tranny wychodzi z ukrycia, przyznając się do tego samego problemu.
Cześć Westeagle,

Mam dokładnie ten sam problem co ty. Absolutnie uwielbiam ten motocykl, z wyjątkiem mikroskoków i szarpania. Próbowałem różnych zakresów obrotów w różnych trybach i nic nie wydaje się tego poprawiać. Zabiorę motocykl z powrotem do dealera i poproszę go, aby przejechał motocyklem ze stałą prędkością/obrotami przez kilka mil. Wierzę, że nie ma możliwości, aby mogli mi powiedzieć, że poziom szarpania, którego doświadczam, jest normalny w TransAlp 2024.

Doszło do tego, że nie cieszę się już jazdą motocyklem. Zdam relację z wynikami mojej wizyty u dealera. Mój motocykl ma 1200 mil i został oddany do dealera na przegląd po 600 milach. Powiedziałem im w tym czasie, aby przetestowali motocykl i sprawdzili szarpanie. Powiedziano mi, że wszystko jest w porządku, ale facet, który go testował, przejechał nim krótki dystans i włączał i wyłączał przepustnicę, więc jestem pewien, że nie doświadczył tego problemu.
 
#8 ·
To najgorszy rodzaj problemów. Te 'czasami się zdarza, czasami nie'. Miałem wiele takich w przeszłości. Miałem to w Bmw 1250GS, przycisk do włączenia motocykla działał w 95% przypadków, ale pozostałe 5% musiałem go naciskać 50 razy, a potem w końcu działał i później nie można było tego powtórzyć. Ale to oznaczało, że kiedy szedłem do dealera, to się nie działo... żadnych kodów błędów, nic. I zawsze miałem wrażenie, że mi nie wierzyli.
 
#9 ·
Ich argumentem byłoby to, że nie stać ich na poświęcenie czasu, jaki może być potrzebny do wykrycia usterki, co jest zrozumiałe, ale nie pomaga klientowi. Potem trafia to na forum takie jak to, narażone na potencjalnie tysiące osób, co generuje złą reklamę dla marki. Założę się, że duży % czytelników pójdzie teraz na swoje transalpy i spróbuje odtworzyć zgłoszoną usterkę i zgłosić ją swojemu dealerowi. Mógłbym tak dalej..........ale oszczędzę wam wszystkim 🤣😂
 
#10 · (Edited)
Ciekawe, miałem wypadki dwa razy, wczoraj jeździłem około godziny powoli po szutrowej drodze i miałem ustawiony tryb szutrowy. Kiedy dotarłem do asfaltowej autostrady, przełączyłem go w tryb standardowy i kilka minut po tym wypadł zapłon/wzrost/szarpnięcie (cokolwiek chcemy to nazwać) na 5. biegu przy około 80 km/h. Będę to teraz obserwował, podejrzewam, że jest to związane ze zmianami trybu, ale nie jestem tego pewien. Mój motocykl przejechał 1200 km i miał pierwszy serwis. Wczoraj zatankowałem go najwyższą dostępną oktanem na stacji benzynowej i wierzę, że wczoraj jeździłem na średnim oktanie. Nie ma sensu wspominać o konkretnych oktanach, ponieważ kraje mierzą je inaczej. Dla czytelników z Australii jeździłem wczoraj na 95 oktanach i po jeździe zatankowałem go do 98.
 
#11 ·
Przejechałem nią prawie 8000 km w ciągu ostatnich 3 miesięcy i jest to najbardziej frustrujący motocykl do jazdy z małą prędkością lub przy niskich obrotach silnika. Mechanik w salonie pojeździł motocyklem i zgadza się ze mną, ale problem leży w kontroli emisji i nic nie można zrobić w salonie. Jedyną nadzieją jest to, że ktoś wymyśli flash ECU, aby to naprawić. Uwielbiam ten motocykl, nienawidzę słabego zasilania.
 
#17 ·
Przejechałem prawie 8000 km na swoim w ciągu ostatnich 3 miesięcy i jest to najbardziej frustrujący motocykl do jazdy przy niskich prędkościach lub niskich obrotach silnika. Mechanik w salonie jeździł tym motocyklem i zgadza się ze mną, ale to w kontrolach emisji i nic nie można zrobić przez dealera. Jedyną nadzieją jest to, że ktoś wymyśli flash ECU, aby to naprawić. Uwielbiam ten motocykl, nienawidzę słabego zasilania.
Możesz skontaktować się z Woolich Racing i zapytać, czy w Twojej okolicy jest tuner hamowni, który używa ich oprogramowania, lub możesz przejść ich szkolenie i zrobić to sam!

"Większość klientów woli zabrać swój motocykl do tunera hamowni, aby dostroić swój motocykl, ale jeśli chcesz poświęcić czas na naukę strojenia motocykla i poświęcić czas na iterację strojenia, aby osiągnąć pożądany rezultat, zakup własnego zestawu może być świetną inwestycją."

https://www.woolichracing.com.au/products/honda/xl750/honda-xl750-ecu-flashing.aspx#productTable
 
#14 ·
Tryb jazdy, luz łańcucha i teren również dobrze wiedzieć.
Tryb nie ma znaczenia, chociaż deszcz jest trochę lepszy. Łańcuch jest wyregulowany zgodnie ze specyfikacją. Mam 2 inne motocykle i miałem ich wiele, to zdecydowanie najgorsze tankowanie, jakiego kiedykolwiek doświadczyłem. Zasadniczo niska prędkość w mieście, sprawia wrażenie, jakby motocykl miał wypadanie zapłonów i skok.
 
#23 ·
Mój był słaby, kiedy był nowy. Okropny. Teraz, po 7500 milach, jest o wiele lepiej. 3. bieg, 30 mil na godzinę, bez problemu.
Zgadzam się, początkowo był nierówny w mieście, teraz wydaje się o wiele lepiej, generalnie dobrze jeździ poniżej prędkości poniżej numeru biegu, więc 20 mil na godzinę w górę dla 3., 30 mil na godzinę w górę dla 4., 40 mil na godzinę na 5.... Przy niskiej prędkości jest trochę szarpany na 1. i 2. biegu, ale to drobna wada. Może się do tego przyzwyczajam, ale wydaje się, że jest lepiej.
 
#22 ·
Zamówiłem Power Vision 3 od Dynojet. Powinien dotrzeć w przyszły wtorek.

Czy mają jakieś melodie, czy będziesz musiał je zbudować?
 
#30 ·
Świetne informacje, dzięki za opublikowanie. BMW ma ten sam reset na przepustnicy, nie pomyślałem, żeby spróbować tego w TA.
Wypróbowałem reset TPS, używając opisanej metody i rzeczywiście wprowadził pewne ulepszenia.
Przyspieszanie z wolnych (mokrych) zakrętów, do których zbliżałem się prawie na zamkniętej przepustnicy z małą prędkością, jest teraz lepsze. Wyciąga się czysto z zakrętu. Wcześniej by szarpał i martwiłbym się, że zawieszenie porusza się niepotrzebnie, ponieważ motocykl szarpie się w przód i w tył. W zimnych, oblodzonych warunkach motocykl byłby nie do jazdy.
Więc to plus. Obserwując liczby "kąta pochylenia" na desce rozdzielczej, liczby wydają się teraz wyższe niż wcześniej, ale to może być moja wyobraźnia.
Z drugiej strony stała przepustnica na niskich biegach w okolicach 20 - 30 mph wciąż jest pełna problemów z paliwem.
 
#28 ·
Właśnie przejechałem pierwsze 500 km na moim nowym Transalpie i co za niesamowita maszyna! Uwielbiam moc i prowadzenie - Z WYJĄTKIEM tego, że zauważyłem, że coś jest nie tak. Początkowo myślałem, że to tylko nierówności nawierzchni drogi przenoszone przez zawieszenie, ale teraz zdaję sobie sprawę, że to tak naprawdę silnik powoduje bardzo małe, ale zauważalne (i teraz bardzo irytujące!) mikrowstrząsy/szarpnięcia lub drgania (nazwij je jak chcesz). Powiedziałbym, że występują one około 3 razy na sekundę i jest to podobne uczucie do jazdy na złym paliwie ze skroplinami (ale zmieniłem paliwo na świeżą benzynę 91 oktanów, więc to nie to).

Oto warunki, w których to się dzieje:

W trybach Standard, Sport i User (ze wszystkimi ustawieniami zmaksymalizowanymi) jest to najbardziej zauważalne na 3 i 4 biegu, podczas gdy przepustnica jest utrzymywana na stałym poziomie i otwarta między 2000 a 4000 obr./min (jak podczas jazdy przez obszar mieszkalny). Dzieje się to tylko na płaskiej, równej nawierzchni, a nie podczas jazdy pod górę lub w dół, a jeśli przepustnica jest całkowicie zwolniona lub przyspiesza, to się nie dzieje - dzieje się to tylko wtedy, gdy przepustnica jest otwarta i utrzymywana na stałym poziomie.

Czytałem, że podobne zjawisko zostało udokumentowane w przypadku niektórych Africa Twin i jest to również coś, co dzieje się w przypadku motocykli innych producentów, które mają dwucylindrowe silniki rzędowe 270 stopni z elektronicznym sterowaniem przepustnicą.

Czy ktoś z was zna rozwiązanie tego problemu? Teraz, kiedy to zauważyłem, nie mogę tego już nie zauważać i zaczyna mnie to denerwować!

Zamieściłem ten problem na FB i wielu innych właścicieli Tranny wychodzi z ukrycia i przyznaje się do tego samego problemu.
Cześć Westeagle. Czy nadal masz ten problem?
Zleciłem sprawdzenie mojego motocykla u dealera. Powiedziałem serwisantowi, żeby jeździł nim ze stałą prędkością/obrotami. Przyznał, że odczuwał szarpanie i założył "sprawę" w Hondzie. Oczywiście Honda twierdzi, że nigdy nie słyszała o tym problemie. Jak wspomniałem w poprzednim poście, uwielbiam ten motocykl, pomijając ten problem. Nie cieszę się jazdą na motocyklu tak, jak powinienem, z powodu tych mikrowstrząsów. Rozumiem ubogie spalanie i wszystko to, ale nie wyobrażam sobie, żeby ten poziom szarpania występował w każdym TransAlpie 2024.
Proszę, daj mi znać, czy udało Ci się coś z tym problemem zrobić, czy nadal występuje.
Dzięki NE Rider
 
#31 ·
Cześć Westeagle. Czy nadal masz ten problem?
Miałem swój sprawdzony u mojego dealera. Powiedziałem serwisantowi, żeby jeździł na stałej prędkości/obrotach. Przyznał, że odczuwał szarpanie i zgłosił "sprawę" do Hondy. Oczywiście Honda twierdzi, że nigdy nie słyszała o tym problemie. Jak wspomniałem w poprzednim poście, uwielbiam ten motocykl poza tym problemem. Nie czerpię przyjemności z jazdy na motocyklu tak, jak powinienem, z powodu tego mikroszarpania. Rozumiem ubogie paliwo i wszystko to, ale nie wyobrażam sobie, żeby ten poziom szarpania występował w każdym TransAlp 2024.
Proszę daj mi znać, czy udało Ci się coś z tym problemem zrobić, czy nadal występuje.
Dzięki NE Rider
Chętnie usłyszę, co mówi Twój dealer. Zarezerwowałem swój, żeby go sprawdzili, ale nie mogą mnie przyjąć do końca października
 
#38 · (Edited)
Miałem podobny problem z falowaniem w moim motocyklu. Prawie zniknął po tym, jak zleciłem flashowanie ECU w 2 Wheel Dynoworks tutaj w Seattle. Nowy harmonogram wtrysku jest bogatszy przy niższych obrotach - kątach przepustnicy.
Wygląda na to, że mamy tu (UK) mało firm zajmujących się flashowaniem ECU, ale widzieliśmy wspaniałe efekty, jakie to daje. Szkoda, że trzeba budżetować, aby wydać więcej pieniędzy na cofnięcie okropnej/zgodnej z emisją pracy OE ECU
 
#43 ·
Interesują mnie te dystanse przepustnicy, o których mówisz. Kupiłeś je czy zrobiłeś? Jak one wyglądają?
Kupiłem je od użytkownika o nazwie Hood na forum Africa Twin. Wygląda na to, że uchwyty Transalp są takie same jak uchwyty AT 2018/2019. Oto link do wątku. Zdjęcia i filmy z luzu przepustnicy przed i po.

Dystanse przepustnicy
 
#51 ·
Jeśli dobrze pamiętam, był gość i firma o nazwie Kevs Mod, jestem pewien, że z siedzibą w OZ i złamał kod szarpania na XT 660 R. Kupiłem jeden z jego czujników i całkowicie go przekształcił i wszystko ma związek z otwartą i zamkniętą pętlą przepustnicy, w zasadzie emisjami itp.
Pamiętam, że też o tym czytałem, też miałem XT660R, świetny motocykl i mój nie miał żadnych z tych problemów, wymieniłem go na africa twin, potem na hornet, chciałbym nadal mieć 660R.