Honda Transalp Forum banner

Gezien de Dominator-uitlaat, enige ervaring?

4.2K views 15 replies 5 participants last post by  Torsion bar  
#1 ·
Ik denk erover om het Dominator uitlaatsysteem te kopen. Geïnteresseerd in ervaringen met alleen de demper of het volledige systeem. Alle info is welkom.

#2 · (Edited)
Ik heb de Dominator Hi Rise slip-on set gekocht, maar voorlopig de headers en kat behouden. Ik heb al eerder Dom-spullen gehad op een 1200 GSA en 850 GSA.
Hun techniek is naar mijn mening subliem en de pasvorm is perfect op de Honda. Het geluid, met de DB-killer, is dieper, redelijk luid en klinkt geweldig. Ik heb het nog niet geprobeerd zonder de DB-killer.
Voor de TA claimen ze zich, voor zover ik me herinner, een vermogenswinst van ongeveer 2 pk. Een geluidscheck op mijn telefoon doet het geen recht, geloof me.
Ik denk dat het 10 werkdagen duurde om te leveren vanaf de bestelling. Bekijk de Dom-website. Hun bezorgservice met UPS was snel naar Nieuw-Zeeland. De communicatie was een beetje traag en kort, ik vermoed alleen de taalbarrière en het druk hebben. Hun prijzen zijn ook zeer concurrerend ten opzichte van andere merken.

#3 ·
Heb momenteel een Dominator slip-on met de 10 Suzuuk Bandit FA en had hun volledige systeem op een 20 KTM 890 Duke.
Mooi klinkende unit's. Kwaliteitsspul, geweldige garantie en een goede prijs.
Probeerde er een te bestellen voor de 24 TA, maar iemand in Oost-Europa probeerde met mijn creditcard te knoeien.
Ben gegaan voor een GRP slip-on die ik op eerdere motoren heb gehad, goed voor het geld zoals Dominator.
Kan met beide IMO niet fout gaan.

#11 · (Edited)
Het is geïnstalleerd. Geen problemen geconstateerd, perfecte pasvorm voor header-pijpen en uitlaatdemper. De uitlaatdemper past op de Tusk-zijkofferrekken. Weet nog niet zeker of een hitteschild nodig zal zijn om de zachte tassen te beschermen. Momenteel is er geen dB-killer geïnstalleerd en het is luid. Proefrit als de regen stopt. Ik zal de ECU zo snel mogelijk flashen. Oh, ook K&N luchtfilter gemonteerd.

#14 ·
Het Dominator volledige uitlaatsysteem en K&N luchtfilter zijn geïnstalleerd, de ECU is geherprogrammeerd om overeen te komen.
De regen stopte vandaag en ik had eindelijk de kans om er een korte rit mee te maken. Het trekt zeker sterker, heeft een goede gasrespons en stoot niet bij lage gasposities. Het geluid is geweldig.
Het is echter een beetje te luid voor mij en ik zal waarschijnlijk de optionele DB-killer installeren.
Hier is wat ik zou moeten hebben op basis van 2 Wheel Dyno Works Transalp Dyno-runs.

#16 ·
Dat is een zeer nette toename, je zult het verschil zeker merken. De Dominator uitlaten zijn zeer goed gemaakt, mijn maat heeft al ongeveer 8 jaar een einddemper op zijn GSX-R 1000 en hij ziet er nog steeds zo goed uit als op de dag dat hij erop ging!
Goed om te weten. Heeft hij de uitlaatdemper opnieuw moeten inpakken?